19. tammikuuta 2015

Mitä sairaalaan mukaan?

Pari päivää ennen leikkausta teen vielä yleistarkastuksen. Pärjätäänkö mua ilman seuraavat 3 viikkoa? Minulle se tarkoittaa sitä, että teen talliin mun hevosten viralliset ruokintaohjeet, varustelistat ratsastajille ja katson muutenkin että liikuttajille on kaikki varusteet paikallaan kunnossa. Kotona taas on leikattu koirien ja kanien kynnet ja pesty sottapyllykani.

Alla oleva lista on suunnitelma kapsäkin sisällöstä, jonka otan sairaalaan mukaan. Vaikka Penina tuleekin käymään ja tuo mukanaan jos jotain tarvitsen. Minulla on tapana aina ottaa vähän ylimääräistä, mieluummin liikaa kuin liian vähän! Näiden lisäksi on toki vaatteet ulos ja sisälle, mitkä mulla on päällä kun edellisenä päivänä menen sairaalalle.
Lisäksi minulla on Penina hakemassa minua kotiin. Jos kukaan ei pääsisi minua hakemaan, ottaisin paljon vähemmän mukaan tavaraa.

* kalenteri, lompakko, passi
* paksu villapaita
* parit villasukat
* sukat
* bokserit
* pitkät kalsarit
* jumpsuit. ihan paras oloasu saikulla!
* helposti puettavat kengät
* pyyhe
* hygieniapussukka. hammasharja ja -tahna, dödö, rasva, shamppoo, suihkusaippua, taskupeili. (sairaaloissa on hajustamatonta suihkusaippuaa)
* melatoniinit, joita ilman en nykyään nuku.
* lukemista. lehdet ovat hyvää lukemista kun ei jaksa vielä keskittyä ja tahtoo vain vähän tekemistä ennen kuin nukkuu taas. kirjoja sitten myöhemmin kun jaksaa jo enemmän lukea.
* tabletti tai tietokone. otan mukaan oman läppärini, joka ei toimi aivan niin kuin pitäisi, mutta saan sillä kirjoitettua luonnoksiin blogitekstejä, jos en muuta.
* "häidensuunnittelu-vihko"
* laturi puhelimeen ja tietokoneeseen
* mp3-soitin ja kuulokkeet
* muutama cd
* autoon istuintyyny ja niskatyyny
* silmälaput, koska en pysty nukkumaan valoisassa

Tässä kai kaikki se millä minä pärjään. Osa teistä ei varmasti tarvisi puoliakaan, kun taas osa varmaan lisäisi listaan vaikka ja mitä. Ihmiset on erilaisia, mutta tässä vähän osviittaa että millä ainakin pitäisi pärjätä. Toivon sitten että Penina tuo mulle "ulkomaailmasta" suklaata ja ratsastuslehtiä. ;D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti