1. lokakuuta 2012

Prosessi ja mastektomia #2

Kirjoitettu 29.9.-12

Huom! 
Alla olevat kaksi linkkiä, avautuvat minun ex-tissikuviin, 
joten jos haluat suojella silmiäsi niin..
^ näytän todella iloiselta :D
^ märät hiukset :D

En ole ikinä tarkkaan mitannut kuppikokoani, mutta vielä 3 vuotta sitten käytin muistaakseni 90C urheiluliivejä ja silloin varustus oli melkoisesti erilainen, paljon kiinteämpi, roikkui ylempänä ja pallomaisempaa. Nyt muutaman vuoden binderin käyttö ja raju laihtuminen sitten on saanut varustuksen tällaiseksi ja nyt takin kanssa kehtaan käydä kaupassakin ilman binderiä kun nuo ei näy eikä edes hölsky mihinkään suuntaan. Rintakehäoperaation konsultaatiossa taidettiin sanoa näitä A kupeiksi.
Karvoitusta on varsinkin sustanonin käytön jälkeen tullut melkoisesti rintoihin ja toivottavasti sama homma jatkuu leikkauksenkin jälkeen, että ne mahdollisesti sitten auttaisivat peittämään tulevia arpia.

Kirjoitettu 1.10.-12 

Kello 9:16, ennen leikkausta

Elikkä joo, en saanut yöllä nukuttua juurikaan. Ei jännittänyt, mutta ei väsyttänytkään yhtään. Kahden aikoihin lopulta taisin nukahtaa ja puoli viideltä oli herätys. Pesin hampaat, vaatetin ja pakkasin koneen reppuun ja lähdin odottelee pihalle kelataksia. Kaksi minuuttia yli viisi iski epätoivo niin pahasti että olin valmis rukoilemaan että taksi tulee ja kylhän se heti sitten tulikin eikä ollutkaan unohtanut minua.
Taksikuskina oli mukavan olone äijä ja mukana oli kanssa vanhempi nainen joka oli tulossa kanssa KYSiin. 
Matka meni pimeessä Pohjois-Savossa hiljaisena ja torkkuen, aika tarkalleen 1,5 tuntia meni taksimatkassa.

KYSiin saapuessa olin taas sekaisin kuin seinäkello, siitä mihin pitäisi mennä eikä KYSin opasteet auttanut mua pahemmin. 10 minuutin eksymisen jälkeen löysin paikan joka näytti ja kuulosti oikealta, nimittäin päiväkirurgian poliklinikka ja kysäisin että oonko oikeassa paikassa. Olin, ja niinpä jäin odottelee siihen sohville. Kohta mut tulikin hakemaan sairaanhoitaja, joka ohjeisti mut mukavan näköseen pikkuruiseen huoneeseen jossa saisin torkkua sitten leikkauksen jälkeen. Nainen toi mulle sukat, aamutakin, tohvelit ja seksikkäät xxxxxl kokoa olevat sairaalakuteet.


Tässä ollaan nyt hengailtu yksinään 2,5 tuntia eikä mun lääkäri oo vieläkään edes tullut puhumaan leikkauksesta. Kahdeksan aikoihin tuli sairaanhoitaja mittaamaan verenpaineen.

Tässä välissä kiitän omasta huoneesta, omasta vessasta ja telkkarista. Mulla on nälkä ja oon todella malttamaton odottamaan.



Kello 9:46, ennen leikkausta

 No nyt kävi lekurikin viimein. Mukavan oloinen ja asiansa varmasti osaava nuorehko mies, nimi ei vielä jäänyt mieleen. Selitti että heillä on ollut muutamia juttuja nyt aamulla ja vielä yksi edessä, että siksi mennyt näin myöhäseen ja varmaankin tuossa puolenpäivän maissa pääsen saliin. 
Lekuri selitti kahdesta tavasta joilla tehdä tämä leikkaus, toinen on se mistä konsultaatiossa jo juteltiinkin, että arvet rintojen alle ja sitä kautta otetaan rasvakudos pois ja venytetään iho tasaseksi. Ja nännisiirteillä laitetaan nännit uusille paikoille. Tällä tyylillä nännit menevät helposti tunnottomiksi, mikä ei mua haittaa.
Toinen tapa olisi pieni viilto nännin ympärille ja sitä kautta rasvakudos pois. Tämä toimii erityisesti pienillä rinnoilla ja ei jätä suurempia arpia, mutta helposti jää ylimääräistä rasvakudosta.

Valitsin ensinmainitun tavan ja sitä miettien, lekuri piirsi viivoja minuun avuksi sitten leikkaukseen.
Kertoi myös että minulla on vähän suurempi riski saada infektio aknen takia.


Sitten miekkonen jo lähtikin ja nyt sitten voisi vaikka jonkun leffan katsoa.

20:42, leikkauksen jälkeen
Olo on melko silputtu. Kipuja on käsien nostossa ja vähän muutenkin. Pameja saan tiuhaan tahtiin. Nyt on liian voimaton olo kirjoittamaan enempää, mutta ehkä huomenna.
Kaikki on kuitenkin nyt hyvin ja kivutkaan ei mahdottomat lääkkeiden ansiosta.

8 kommenttia:

  1. tsemppiä ja voimahali!! :) oot ihana ku oot oma ittes ! <3

    VastaaPoista
  2. Hei mahtavaa et kaikki meni hyvin! :)

    VastaaPoista
  3. voimia leikkauksesta toipumiseen! :) kirjottele lisää sitten kun siihen pystyt!

    VastaaPoista
  4. Tsempit ja jaksamiset sinne kipujen kanssa! Olen iloinen puolestasi :)

    VastaaPoista
  5. Vaikuttaako ne sun ottamat hormonit rintojen ulkonäköön?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei vaikuta, paitsi joillekuille tulee rintoihin karvaa. Minulla itselläni tuli melko paljon ja suurin osa jäikin leikkauksen jälkeen.

      Poista
    2. Entä binderin käyttö?

      Poista