30. maaliskuuta 2010

Prosessi ja nimi #2

30.03.2010

Törmäsinpä sitten ihan hiton ahdistavaan tilanteeseen.
Mietin koko eilisen illan että pitäisikö kysäistä kaverilta puhuiko hän minusta Alexina vai Nettana ehkä tulevalle vuokranantajalleni. Olisi pitänyt tajuta että kaikki luulevat että olen jo virallisesti Alex, oon idiootti.
Soitin sitten ekan kerran vuokranantajalle ja esittelin itseni Nettana että säästyttäisiin turhilta uteluilta kun selvisi että olen virallisesti vielä toisen niminen. "Eikö pitänyt olla joku Alex?" siinä vaiheessa tajusin missä sotkussa oon.
"Joo, siis mä olen vaihtamassa nimeni, mutta se ei oo vielä virallisesti käytössä."
"Miks sä vaihdat nimeäs?"
"Henkilökohtasista syistä"
"Ei kuulosta kovin hyvältä"
"Mm.."
"Onko ongelmia?"
"Noh, tavallaan"
Ja sitten kyselemään luottotiedoista. En ees uskaltanut sanoa että mulla on jo luottotiedoista paperi, kun halusin vaan lopettaa puhelun. Miten oisin tossakin voinut edetä parhain päin? Avautumalla täysin randomille tyypille kaiken prosessista?
Nyt se salee luulee että olen joku epäluotettava hullu joka peittelee jälkiään nimenvaihdolla. Onko vuokranantajalla ees oikeutta kysyä miks joku vaihtaa nimeään.

No, mutta siis se sano että palaillaan ja näin, ei kyllä tekis mieli enää jutella miehen kanssa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti