8. marraskuuta 2010

Prosessi ja transtukipiste #1

8.11.2010

TransHelsinki 2010





En olis uskonut että Suomessa olisi mitään kovin suuria tapahtumia jotka liittyisivät ainoastaan tai eniten juuri transsukupuolisuuteen. Mun uskomukset kuitenkin pilattiin eilen kun luin wtftm-foorumin kautta TransHelsinki -nimisestä tapahtumasta. Sivujen mukaan sitä on järjestetty yli 10 vuotta, mutta mä kuulen asiasta vasta nyt, minäkö olen jäljessä. :'D

Olen aivan jumalattoman kiinnostunut melkeinpä kaikesta mikä vähääkään liittyy transsukupuolisuuteen joten voitte melkeinpä arvata että mä tonne menen! Ja toivon et siitä tulee kivaa.

Varsinki nyt kun mulla olis tiedossa ehkäpä halpa kyyti jossa samassa autossa olisi mun lisäksi ainakin yks transmies ja ehkäpä yösija niin ei tuo tunnu yhtään mahdottomalta että tuonne pääsisin, tuohan ku on viikonloppunaki vielä. Tosin mulla ei ole nyt yhtään rahaa, mutta työttömyystuen pitäisi tulla ennen tota ja jos ei tule ni eiköhän joku mulle sen verran lainaa. En jaksa ottaa stressiä tosta koska oon melko varma että jos vaan kyyti ja yösija on varmoja ni ei rahasta ongelmaa. Enemmän mä oon huolissani mun psykologin ajoista, niis on vaan viikko väliä ja molempiin menee se 60 euroa.. Täytyy tosiaan toivoo et se tuki tulee ajoissa.

Mutta vielä tosta TransHelsingistä.. Siellä on tänä vuonna ihan kiva ohjelma, varsinkin mua kiinnostaa:

1. Seksuaalisuus ja pari-/polysuhde
- Vaikka mä olenkin tätä nykyä sinkku niin en osaa vielä elää täysillä tän asian kanssa. Mä olen vain kaksi kertaa elänyt omalla tavallaan tasapainoisessa suhteessa jossa toinen on tiennyt kunnolla mitä käyn läpi. Aikaisemmin en ollut kertonut tunteistani koska ne olivat itsellekki hämärät vielä. Nämä kaksi suhdetta on saanut alkunsa ensin kaveruudesta, kaverisuhteessa on tietenkin helppo kertoa toiselle ja sitten vaan jatketaan kavereina jos toinen hyväksyy sen tai sitten ei. Vasta tuon jälkeen alettiin seurustella näiden kanssa, kun he olivat ensin hyväksyneet asiani kavereina. Tällä hetkellä kaverilistalta ei löydy kuin ihmisiä jotka eivät kiinnosta (ei siis mitenkää negatiivisesti) tai eivät halua mua tai ovat muuten vaan pirun outoja yksilöitä. Ja kaverilistan ulkopuolelta on pirun vaikea ettiä ketään, koska siinä tosiaan pitäis mun mielestä melkeen heti ekana kertoa prosessista. Tähän väliin vielä että tällä hetkellä olen armottoman ihastunut kaveriini ja pitäis ehkä se tässä kuussa nähä ja arvatkaa kuka on iha kuset housussa ku näytän kuitenki iha pelleltä. :'DD vielä kun asianomainen tietää mun tunteista! Ja kun tämä on juuri sellainen ihminen joka melkein parhaiten ymmärtää mua mun ystävistä.

2. "Muu, mikä?" -hankkeen edustaja Aukust Yrtti: Nuorten oikeudet
- Tuon edustajana toimii siis yksi Muu, mikä -leirin ohjaaja jolla olin kesällä. Vaikka tuo painottuu paljon nuorten oikeuksiin niin haluan kuulla mitä siellä käydään läpi koska materiaali on poimittu kivojen leirikavereideni ajatuksista ja mielipiteistä. Ja onhan se Aukust karismaattinen, mielellää sitä kattelee. :'D Ja tähän väliin sitten että tästä voisi olla paljon apua siihenkin kun haluaisin vanhempana ehkä lääkäriksi jos mulla on mahiksia. En välttämättä transihmisiin painottuneena lääkärinä, mutta minultahan voi tulla kuka tahansa kysymään lähetettä!

3. Transmuistotilaisuus
- Kansainvälistä transihmisten muistotilaisuutta vietetään 21.11. En ole ikinä edes tiennyt että tuollainen on ja haluan todellakin olla kokemassa sen edes kerran.

4. Transmiesten piikkiryhmä
- Nah, tämä se vasta kiinnostaisi koska toivon mukaan tämä tapahtuisi joka kuukausi jo ensi vuonna, melko pian siis. Mutta myös pelottaa pirusti samalla, onhan se kuitenkin iso askel, jo pelkkä piikittelyn harjoittelu. Mutta, en ole täysin varma että pääseekö messiin kaikki, edes katselijaksi. Kysyin foorumilta että pääseekö nekin jotka vasta odottelevat testoja, vastausta odotellessa.

Mutta niin, tää ei oo vielä täysin varma, mutta eiköhän. Toivon mukaa! Sinne on tulossa ainakin yksi Muu, mikä -leiriläinenkin ja olisi vanhoja naamojakin kiva nähdä.

3 kommenttia:

  1. Mekin olisimme menneet MUTTA kun mtka on niin pitkä ja kouluakin on. Harmittaa hyvin paljon! Mutta se siis vissiin järjestetään joka vuosi?

    VastaaPoista
  2. Siellä nähdään. ^^
    Sonja ja Joona

    VastaaPoista
  3. Jonna // voi harmi. :/ mäkään en pääsis jos junal pitäis mennä, mut onneksi tosiaan saan paljon halvemman kyydin kanssaihmiseltä. Mutta joo, viime vuonna ainakin järjestettiin niin eiköhän se joka vuos oo.

    Anonymous // Nähään!

    VastaaPoista