4. huhtikuuta 2010

Prosessi ja sosiaaliset suhteet #8

04.04.2010

Perhe

Oon pitänyt äidille mykkäkoulua ja vaan vetänyt luurit kun hän on yrittänyt soittaa. No äitini on tunnetusti kovapäinen eikä häntä kiinnosta mitä toiset haluaa, vaan tekee mitä itseään lystää ja soitti ovelasti isälleni. Iskä sitten pyysi puhelimeen ja ette arvaakkaan kuinka aivot rupes kiehuu ku kuuli sen akan äänen. Ei oo hällä tullu mieleen yhtään etten halua puhua hänen kanssaan? Oon 18 ja mulla on oikeus ja mun ei tartte tosiaankaan puhua hänen kanssaan vaikka hän kuinka väittää minua vielä kakaraksi ja vaikka hän kuinka omasta mielestään olisi mun äiti. Mutta hah, mulla ei oo äitiä. Ei ainakaan toi ämmä.

En ole IKINÄ saanut niin loukkaavaa viestiä kuin sain äidiltäni eilen.

"Mut kuolemaani asti mul on 4 tyttöä jotka olen synnyttänyt ja Alex."

Eli ilmeisesti mua ei ole kukaan ikinä synnyttänyt vai häh? Oon ilmeisesti vaan joku viides lapsi joka putkahtanut yhtäkkiä jostain. Oon aina luullut että meidän perheeseen kuuluu 3 tytärtä ja minä, mut tuleepa jännää ku joku tulee kylään ja mietitään missä se neljäs tytär on. 8)

Vielä kanien pois vieminen äidiltä ja kämppään pakkaaminen niin ei tartte äidillä enää käydä<3

**

Sukulaiset

Sukulointi on perseestä isolla peellä.

Oon ruvennut miettii et ahdistaisko kaikkien käyttäytyminen niin paljon jos en ois prosessista ees kertonut. Sillon ei vois syyttää ketään ku ne kutsuu mua vanhalla nimellä jne. koska ne ei tietäis koko prosessista edes.
Tehty mikä tehty, ei sille mitään enää voi.

Menin tänään ihanasti sekasin ku toiset huutelee Allua ja toiset Nettaa. Täti yritti varovaisesti korjata kummitätiäni kun tämä kutsui minua Netaksi ja kummitäti sitten sano melkein päin naamaa "Netta se mulle aina on". Siis miten edes kehtaa sanoo kummilapsensa läsnäollessa noin? Ei multa löytyis pokkaa.
Siinä meni sitten hermo ja lähdin angstaamaan toiseen huoneeseen. Serkku yritti tulla lohduttaa että "älä välitä noista fossiileista", mutta herkkänä jätkänä siinä kostu silmäkulmat.

Ps. Jos haluu loukata mua ja ettei tartteis kattella mua niin voi sanoo ihan suoraa eikä ajaa ilkeilyllä pois.

No mutta sukulointi loppuu siksi aikaa kunnes mulla on testot ja leikkaukset ohi, jännää sitten miten kummitäti selittää että hänellä on parrakas "kummityttö".

"Tämä maksaako kaiken tän kivun, sitä mietin mä loputtomiin?"

2 kommenttia:

  1. Kaikki kääntyy vielä hyväksi. Usko pois. Mitä oon sun äitin kommentteja lukenu, niin hänhän ymmärtää sua ja tukee vielä kaiken lisäksi! Paljon suvaitsevaisempi kun esim mun äiti.

    Noita "mulle sä oot aina" kommentteja sataa ihan joka suunnasta, mutta se tarkoittaa vain sitä, että ne eivät ole vielä kerenneet sisäistää asiaa. "Kaikki muutos on aina askel huonompaan suuntaan" Täytyy antaa aikaa, myös sun itsellesi kasvaa ja kehittyä miehenä, niin äidillesi ja sukulaisillesi ymmärtää sut miehenä. Tämä on yks suurimpia sosiaalisesti merkittäviä asioita, mitä ihminen voi tehdä.

    Toivotan voimia niin sulle kuin vanhemmillesi kasvamaan yhdessä prosesissi myötä. :)

    VastaaPoista
  2. Mun täytyy nyt sanoa sulle, että mielestäni äitisi kommentti:
    "Mut kuolemaani asti mul on 4 tyttöä jotka olen synnyttänyt ja Alex."

    Kertoo enemmänkin siitä, että äitisi on hyväksynyt, että nyt on Alex ei Netta. Mutta eihän se aika Nettana katoa mihinkään, eikä tarvitsekaan. Etkä mielestäni voi vaatia, että sisäistäminen tapahtuisi heti nyt ja äkkiä.

    Itse olen muuttanut etunimeni 12 vuotta sitten ja vieläkin porukoilta lipsahtelee ;-) kun kerran 18 vuotta tuli kutsuttua toisella nimellä joka päivä. Enää se ei harmita, huvittaa vaan. Mut tätini, joka tekee sitä "kiusallaan" rassaa ja pahasti. Vahinkoja sattuu, itse unohtelen sellaistenkin ihmisten nimiä, jotka ei edes ole muuttaneet nimeään.

    Mä jotenkin ajattelen tuon tarkoittavan, että ne neljä tyttöä on ja pysyy, vaikka kaiken muun hyvän lisäksi on nyt Alexkin ikäänkuin bonuksena :-) Eli positiivisena koen tuon äitisi viestin.

    VastaaPoista